به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۵۶
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ ساعت ۲۰:۲۹
کد مطلب : ۱۶۰۳۴۷
وزیر خارجه آمریکا:

ترامپ آماده دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای است

گروه بین‌الملل: وزیر خارجه آمریکا گفت که رییس‌جمهور کشورش مایل است با مقامات ایرانی از جمله رهبر انقلاب دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.
ترامپ آماده دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای است
مایک پمپئو در گفت‌وگویی با فاکس نیوز ساندی گفت که نسبت به به مذاکره سودمند با ایرانیان امیدوار است و تاکید کرد: رئیس‌جمهور ترامپ خوشحال می‌شود و مایل است چنین کاری کند. وی در پاسخ به این سوال که «حتی با آقای روحانی در این هفته؟» گفت: حتی با دیگر رهبران ایران از جمله آیت الله خامنه‌ای؛ او صحنه‌گردان ایران است. به گمانم (این گفت‌وگو) می‌تواند صحبتی مهم و جالب باشد. وی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که «آیا رئیس‌جمهور(ترامپ) مایل است با آیت‌الله خامنه‌ای مذاکره کند؟» اظهار کرد: رئیس‌جمهور گفته با هرکسی مذاکره می‌کند.
 
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی خصمانه در این گفت‌وگو با بیان این‌که «اشتباه نکنید، ایرانی‌ها مایل به این کار نیستند» بار دیگر کشورمان را به حمایت از تروریسم متهم کرد. وی هم‌چنین ایران، کره شمالی و چین را متهم به دخالت در انتخابات آمریکا کرد. مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا هم‌چنین در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی با اشاره به احتمال دیدار دونالد ترامپ و حسن روحانی اظهار کرد: فکر می‌کنم رییس‌جمهور در این باره کاملاً واضح بوده است. او از صحبت کردن با افراد در هر زمانی خوشحال می‌شود. وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد: اگر می‌توان مذاکره سازنده‌ای داشت، باید دنبالش رفت. وزیر امور خارجه آمریکا گفت، رییس‌جمهوری این کشور مایل است در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با روحانی دیدار داشته باشد.
برچسب ها: مايك پمپئو