به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۶:۰۶
 
۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب : ۲۰۲۵۶
سخنگوی کاخ‌سفید: پیشرفت در روابط آسان نیست

اکثریت‌ایرانیان رابطه با غرب را ترجیح می‌دهند

گروه بين‌الملل: سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سر دادن شعار "مرگ بر آمریکا" در مراسم ۱۳ آبان امسال در ایران اعلام کرد: اکثریت وسیع مردم ایران خواستار بهبود رابطه با غرب و بهره‌مندی از مزایای آن، از جمله مزایای اقتصادی هستند.
اکثریت‌ایرانیان رابطه با غرب را ترجیح می‌دهند
به گزارش صداي آلمان، جی کارنی، بعد از برگزاری مراسم روز ۱۳ آبان در ایران طی سخنانی در واشنگتن اظهار داشت: اکثریت مردم ایران خواستار بهبود رابطه با غرب هستند. وی در واکنش به سئوال خبرنگاران در مورد تظاهرات سالروز تسخیر سفارت آمریکا در ایران و سر دادن مجدد شعار "مرگ بر آمریکا" گفت: «ما معتقدیم که اکثریت وسیعی از ایرانیان رابطه‌ای بهتر با غرب را ترجیح می‌دهند.» کارنی افزود: اکثریت مردم ایران خواستار بهره‌مندی از داشتن رابطه‌ای بهتر با غرب هستند که این بهره‌‌مندی شامل بهره‌مندی از مزایای اقتصادی حاصل از پیوستن ایران به جامعه بین‌المللی نیز می‌شود.

جی کارنی همچنین تصدیق کرد که پیشرفت در روابط ایران و آمریکا آسان نیست. وی گفت: «همان طور که رئیس جمهور گفته است، پیشینه سوء ظن میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران عمیق است و یک‌شبه از بین نمی‌رود.» سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: اما مسئله اصلی ایالات متحده در حال حاضر مربوط به ایجاد "اعتماد" نیست، بلکه حل مناقشه هسته‌ای با ایران است.

جی کارنی تصریح کرد: «‌آمریکا در حال حاضر درگیر مذاکراتی جدی و اساسی است که این امکان را به وجود می‌آورد که بتوانیم پیشرفت در برنامه اتمی ایران را متوقف کرده و شفافیت بیشتری در فعالیت‌های هسته‌ای آن‌ها به وجود بیاوریم.» "مرگ بر آمریکا" از شعارهای اساسی موافقان جمهوری اسلامی ایران از آغاز تاسیس آن در سال ۱۳۵۷ تا کنون است.

بعد از روی کار آمدن دولت حسن روحانی در مرداد ۱۳۹۲ نشانه‌هایی مبنی بر گام برداشتن ایران در جهت عادی‌سازی مناسبات با آمریکا مشاهده شد؛ با این حال سی و دومین مراسم سالروز ۱۳ آبان و تسخیر سفارت آمریکا در تهران نیز همانند گذشته با شعارهای ضد آمریکایی همراه بود.

۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۲:۰۱
ای بلا (164088)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۳:۲۱
معلومه كه ترجيح ميديم.
خدا رو شكر آمريكايي ها متوجه شدند كه پيام انتخابات چي بوده ، اونا متوجه شدند داخلي ها متوجه نشدند، افراطي ها ، تلويزيون ميلي و .... (164149)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۸:۱۹
خوبه حداقل حرف اکثریت مردم رو از تریبون کاخ سفید میشنویم.قابل توجه بعضیا که میترسن و سکوت میکنن(البته با یکم اغراق!!) (164378)
سبز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۴:۱۳
اینهمه گفید مرگ برامریکا چی نصبیتان شد (164213)
عبد خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۹:۰۶
آقایان دکتر محمود احمدی نژاد و سعید جلیلی .........الله علیه (164411)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۵:۳۷
اقای جی کارنی اینرا نگوییدپس چه بگویید. (164282)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۱:۵۲
از این پس شعار ما همین است: درود بر ایران زنده باد زندگی........... (164547)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۲:۰۸
مردم ایران خواهان صلح و دوستی با همه جهان از جمله آمریکا و روابط حسنه در چارچوب منافع ملی هستند ولی فعلاً در ایران این افراطیون هستند که حاکم می باشند و این افراد به نظر و رأی مردم توجه ندارند و امسال هم دیده شد که چگونه مرگ بر آمریکا می گفتند طوری که مرگ بر اسرائیل یادشان رفته بود !
افراطیون واقعاً خواستار روابط مجدد ایران و آمریکا نیستند چرا که فکر می کنند نظام جمهوری اسلامی در بنیانهای فکری دچار خدشه می شود و آسیب می بیند و فعلاً سخنان نرم در مورد روابط با جهان و از جمله آمریکا فقط برای نجات خودشان از مخمصه ای است که گرفتار آمده اند. (164100)
رضوانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۳:۱۵
اقا محترم یکمی مطالعه در تاریخ رفتار امریکا با این ملت هم داشته باش این رابطه به چه قیمتی این ششمین رییس جمهور امریکا بعد از انقلاب است وهر کدام از انها با تعابیر زننده این ملت راخطاب کرده است چرا ما باید اینقدر ذلیل باشیم که یک ایرانی هموطن ودارای غیرت وشرف دم از رابطه ای بزند ولو با هرقیمتی در سخنان اخیر رهبری کمی تدبر کن شاید متنبه شوی . (164142)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۵:۵۶
دوست عزیز بدنیست شما هم ذر مطالعات تاریخیتون به رابطه روسیه با ایران و خیانتهاش به ایران و ایرانی رو مدنظر قرار بدید. (164296)
بهرام
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۶:۰۶
بهتر نیست شما که دیگران را به خواندن تاریخ برای درک میزان ذلتشون توصیه میکنید قدری هم به خواسته بیش از حداقل 60% مردم ایران برای بستن پرونده 34 سال دشمنی و مرگ بر این و آن گفتنها احترام بگذارید. (164301)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۶:۵۶
میشه بگی با چه تعابیر زننده ای خطاب کردند.
رضوانی جان شما یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به بقیه ..انقدر که مابه اینا و به تاریخشون و پرچمشون توهین کردیم اونا انجام ندادن.انقدر که کشورهای همسایه هرکدام به نحوی خون ما رو تو شیشه کردن آمریکا نکرد. (164341)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۷:۵۵
مگه توجنگ8ساله ایران وعراق روسیه میگ و سوخو وموشک به صدام نمیداد وهمین اخیراارسال موشک اس300 رو به ایران متوقف نکرد و با طول دادن ساخت نیروگاه بوشهر میلونها دلار تاحالا صاحب نشد وهر چند وقت با ویروسهای ساخت خودروسیه نیروگاه رو فلج میکنند تابیشتر کش بدند و پول این ملت رو به غارت ببرند باز هم بگین آمریکا دشمنه (164366)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۳:۳۶
چند تا سوال:
1-ایا به خاطر قطع رابطه با آمریکا باید به کشورهای دیگه مثل روسیه هند چین وووو باید باج بدیم...؟!
2-اگر با آمریکا روابط بر قرار شد آیاباید با احترام دو طرفه همراه باشه.؟
3-آیارابطه باآمریکا باید با ذوق زدگیه یک طرفه و دادن امتیاز و به نوعی باج دادن باشه.؟
به نظرتون کدوم بهتره؟؟؟ (164172)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۴:۱۷
والا الان که اعتدالیون رو کارن؟توهم توطئه داری یا به خودتون شک دارین؟ (164221)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۵۹
"چرا که فکر می کنند نظام جمهوری اسلامی در بنیانهای فکری دچار خدشه می شود" جمله بسیار واقعی است اما علتش اینست که اینان اعتقادات خود را محققانه به دست نیاورده اند . اینان مقلدانی هستند که نمی توانند از آرمان های دینی خود به شکل علمی و منطقی دفاع کنند. (164494)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۲:۳۲
اون ها از اون سر دنيا فهميدن ، اين "پايداري ها " هنوز نفهميدن. (164116)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۲:۵۵
دقیقا". (164133)
Mohamadreza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۳:۳۲
اقا من نمیفهمم اینا که میگن امریکا لانه جاسوسیه نمیشه تحت نظر گرفتش.بعدشم فقط امریکا جاسوسی می کنه!!!!!! بهونه نمیتونن بیارن نمیدونن چی بگن (164163)
دکترحاتمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۲:۴۱
کاملا"درست تشخیص دادنداکثرایرانی هاخواستارروابط دوستی باجهان وآمریکاهستند. (164121)
سامان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۲:۴۵
بیایید همه همت کنیم و یک اجازه برای تجمع دوستداران صلح و آشتی با همه دنیا بگیریم ..ببینید چند نفر جمع میشن ....شاید بالاخره چشم تندروها باز شه (164125)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۳:۰۳
از رو ناچاری هست ... (164139)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۴:۰۶
اینها از مسائلی که در ایران می گذرد مطلع هستند و می دانند که خواست و نظر مردم چه چیزی می باشد حال صدا و سیمای میلی و رسانه های وابسته هر چه میخواهند خواست و نظر اقلیت را در بوق وکرنا کنند . (164200)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۴:۴۴
خداروشکر بلاخره یک عده ،غیر مایی که تو ایرانیم درد مارو از دست این افراطیها درک کرد (164242)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۴:۵۱
ایول (164245)
بهرام
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۵:۰۴
این همه تبلیغات این همه بنر و پوستر و هیاهو و این همه خرج و مخارج از جیب منه ایرانیه فقیر شده که منافع نا مشروع یک عده خاص شده که اتفاقأ طرفهاشون هم فهمیدن نماینده 10 تا 15 درصد مردم ایران هم نیستند اون از دولت عدالت محورشون که تازه داره ابعاد گسترده لطماتش به ایران عزیز روشن میشه این هم از رفتار افراطی و کینه توزانه علیه دولت تعقل و مدارا..خداوندا به خودت متوسل می شویم از دست این جماعت تنگ نظر و متحجر. (164253)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۵:۱۹
همین خبر در صدا و سیما:
سخنگوی کاخ سفید با واکنشی ناشیانه مدعی شد اینها همه مردم ایران نیستند.
من نمیدونم اینها با این شیوه اخبارگویی میخوان چی رو ثابت کنند؟! (164263)
عبد الله
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۹:۱۴
عیب اقایان اینه که نمی دونن تو قرن چندم زندگی می کنن نمی دونن ماهواره چیه اینترنت چیه و.... هنوز فکر می کنن اتوبوس اتوبوس ادم از این طرف و آن طرف اوردن می تون بگن اینا ملت ایرانن (164417)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۵:۴۳
20 امتیاز + (164287)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۸:۴۷
جناب شما در پست قبلی مربوط به شعار مرگ بر امریگا وچماق ان اشاره کردید که کویت نسبت به ایران بیطرف است دوست عزیز همه کشور ها بدنبال افزایش منفعت وقدرت خودشان هستند به هر قیمتی این هم که حرفی نمی زنند نوعی دیپلماسی است عاشق شما نیستند که نسبت به شما بیطرف باشند الان که شما در تحریم نفتید سهم انها از فروش نفت بیشتر شده وسود بیشتری نصیب انها کرده در ضمن کویت یکی از حامیان مخالفان اسد است به علت حوادث و مشکلات منطقه سیاست عدم تنش غیر قابل اجراست الان کویت یکی از کشورهایی است که بیشترین سود را از این وضعیت می برد (164395)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۶:۲۴
یه ادم کم عقل که فقط پولداره اونطرف یه چیزی میگه که باید بمب اتم بزنیم ایران اینجا همه شاکی میشن و همونو بهونه میکنن که امریکایی ها اینطورین بعد اینجا مردم رو دعوت میکنن و مراسم مرگ بر امریکا برگزار میکنن طرف امریکایی اینطوری میگه، خودتون ببینید تفاوت رو (164314)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۶:۳۶
ملت ایران هم با ایشون هم عقیده هستند ولی مافیای قدرت بقای خود را داشتن دشمن خارجی و ترساندن مردم از آن می بیند. مردم مشکلشان این نیست چه کسی حکومت کند آنها میخواهند دارای عزت جهانی و رفاه اجتماعی باشند و افراطیون میخواهند به هر قیمتی فقط حکومت را در دست داشته باشند. (164323)
نیما
Canada
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۶:۴۴
طرف آمیریکایی از اون سر دنیا فهمید ولی برخی از آقایون هنوز نفهمیدند... (164334)
ابوالفضل از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۱۸:۵۹
آقایان ما 36 سال دشمنی ؟ حالا دوستی ؟ مرگ بر اسراییل (164407)
ممدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۱:۱۸
دوستی نه تعامل ... حتی حضرت محمد با مشرکین هم تعامل داشت (164515)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۰:۵۹
آمریکا مثل همه کشورهای دیگه در درجه اول دنبال منافع خودشه , مهم اینه که چطور ما بتونیم در یک نقطه به منافع مشترک برسیم. آمریکا مثله یک گاوی میمونه که همه پستونشو گرفتن , ما شاخشو , بعدم میگیم عجم گاو چموشیه. خوب میخواستی یک عمر بگین مرگ بر و سفارت اشغال کنین و ..., بعدم بگن دست شما درد نکنه , حالا چون شمائید بیخیال؟ دشمنی, دشمنی میاره. در ضمن همین آمریکا در جلوگیری از جدا سازی آذربایجان به ایران کم کرد , تاریخ درست رابخوانید... (164495)
۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ۲۲:۲۸
مرگ برامریکا واسرائیل (164566)