به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ - ۱۷:۴۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۲ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب : ۵۴۴۸۷
ابتکار در یک نگاه

دیدار کلیدی در رابطه تهران - مسکو

گروه سیاسی: نامه خاتمی به رهبر انقلاب و دیدار کلیدی در رابطه تهران - مسکو مهمترین خبرهای روزنامه ابتکار روز شنبه است.
دیدار کلیدی در رابطه تهران - مسکو
این روزنامه عنوان نامه خاتمی به رهبر انقلاب را به تیتر یک اختصاص داد و نوشت: رییس جمهور اسبق کشور می‌گوید نامه‌ای که از سوی تشکل زیر نظرش(مجمع روحانیون مبارز) نوشته و وی آن را امضا کرده برای رهبر معظم انقلاب ارسال شده و در آن برای ایشان آرزوی سلامت و تندرستی شده است. در روزهای گذشته پس از انجام عمل جراحی رهبر معظم انقلاب در یکی از بیمارستان‌های تهران، بسیاری از مسوولان کشوری و لشکری، علما و برخی از چهره‌های سیاسی کشور با حضور در بیمارستان از ایشان عیادت به عمل آورده و برای سلامتی ایشان دعا کردند. برخی از مراجع معظم تقلید نیز با حضور در بیمارستان،ارسال نامه و تماس‌های تلفنی با ایشان احوالپرسی کرده و برای بهبودی معظم له دست به دعا برداشتند.

روزنامه ابتکار موضوع دیدار کلیدی در رابطه تهران- مسکو را برجسته کرد و نوشت: حسن روحانی و ولادیمر پوتین دیروز برای دومین بار در سال جاری با یکدیگر دیدار کردند. این 2 رییس جمهور علاوه بر این در یک سال گذشته سه تماس تلفنی با یکدیگر داشته‌اند. این در حالی است که رسانه‌های روسیه از کلیدی بودن دیدار روحانی و پوتین در گسترش همکاری‌های میان2 کشور خبرداده‌اند. قبل از این دیدار یوری یوشاکوف، معاون ولادیمیر پوتین اعلام کرده بود که در دیدار روسای جمهور ایران و روسیه احتمال طرح مسایل حساس شامل همکاری نظامی نیز وجود دارد. با این حال دیروز روحانی در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان بویژه روسیه اهمیت زیادی قایل است.

این روزنامه با انعکاس عنوان دولت آرامش را به کشور برگردانده، نوشت: حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری در چند سال اخیر کمتر در معرض رسانه‌ها بوده است اما پس از روی کار آمدن دولت روحانی در قریب به اتفاق سخنانش نشان حمایت از کابینه دکتر روحانی وجود دارد و بارها عملکرد دولت را در یک سال از زمان مسوولیتش قابل قبول عنوان کرده است. ناطق نوری با بیان اینکه دولت کنونی موجب ایجاد آرامش در کشور شده است اظهار کرد: یک رییس جمهور عاقل و متدین در کشور وجود دارد. من روحانی را 50 سال است که می‌شناسم و او از مسوولین دلسوز و متدین است. وی با اشاره به مشکلات کشور اضافه کرد: در کشور مشکلات بسیاری وجود دارد از جمله اینکه کمبود بودجه در کشور وجود دارد اما امنیت و آرامش در کشور حکمفرماست و باید سعی کنیم تا بی جهت جامعه را ملتهب نکنیم و امیدوارم تا ید واحده شویم و از مشکلت عبور کنیم.

با گروه‌های خیابانی بدون مجوز برخورد می‌شود تیتر دیگر روزنامه ابتکار است. یک روز پس از آن که پایگاه اطلاع رسانی انصار حزب الله خبر داد که جمعی از اعضای این گروه در قالب هیات‌هایی به دیدار خانواده شهید علی خلیلی پیمان بستند که عملیات خود را برای مقابله با مفسدین آغاز کنند، سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که نیروی انتظامی با گروه‌هایی که بدون مجوز بخواهند دست به برخی اقدامات بزنند، برخورد خواهد کرد. حسینعلی امیری، به پیام نو گفته که من از این موضوع اطلاع ندارم که اینها چه برنامه‌ای دارند، اما یک موضوع کلی وجود دارد و برای همه هم صدق می‌کند و آن اینکه هر تجمع و یا اقدامی که بخواهد در حوزه نیروهای مردمی انجام شود نیاز به مجوز وزارت کشور دارد و تجمعات و اقدامات بدون مجوز غیر قانونی هستند.

این روزنامه موضوع حاشیه‌های رسانه ای یک ازدواج را انتخاب کرد. ازدواج نوه آیت الله هاشمی رفسنجانی با نوه دختری آیت الله اشراقی در اوایل هفته گذشته، حاشیه‌های قابل توجهی به دنبال داشت که تا کنون نیز این حاشیه‌ها ادامه داشته است. حاشیه ها از آنجا آغاز شد که دفتر آیت الله سید محمد کاظم روحانی، پدر عروس، در بیانیه‌ای اعلام کرد که ایشان در انجام این ازدواج رضایت نداشته‌اند.