به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۲۱:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۱۲/۲۴ ساعت ۱۴:۳۱
کد مطلب : ۲۶۱۵۰۵

حقیقت زندگی (درس بیست و هشتم:نقطه اوج)

حقیقت زندگی (درس بیست و هشتم:نقطه اوج)
درسهای رزی (شناخت هویت شخصی)
ROSI : Recognition of self-identity
درس بیستو هشتم:نقطه اوج
تجارت، ورزش، قابلیت، توانایی یا هر هدف دیگه‌ای که در سر دارین و براش تلاش و برنامه‌ریزی میکنین‌، یه روزی قابل لمس خواهد بود و میشه به اون موقعیت رسید اما تا حالا به بعد از رسیدن به هدف هم فکر کردین؟
در یکی از مطالب قبلی به دونده دو المپیک اشاره کرده بودیم. دوباره اون دونده رو تجسم کنین که به مدال طلای المپیک دست پیدا کرده. بعد از این مدال چه اتفاقی برای اون دونده میفته؟ برای سومین بار در المپیک شرکت کرده و مدال رو به دست آورده اما در المپیک بعدی شانسی نداره، چون دونده‌های جوان‌تر ، جای اون رو خواهند گرفت و دیگه نمیتونه مدال المپیک به دست بیاره.
در زندگی خیلی از افراد چنین لحظاتی به وجود میاد. سالها برای رسیدن به یه نقطه تلاش کردن و بالاخره هم بهش رسیدن. حالا چه باید کرد؟ اون چه که به دست اومده، از الان به بعد میتونه مفید باشه؟
حقیقت اینه که بعد از رسیدن به اهداف بزرگ و ارزشمند، زمان در اختیار، قدرت، توانایی‌ها، قابلیت‌ها و ابزار در اختیار، تغییر میکنن و باید یه شکل دیگه از زندگی رو پیش گرفت. شما کسی رو نمیشناسین که بتونه تا آخر عمر در وضعیت قهرمانی باقی بمونه یا همیشه در حال کسب پیروزی‌های متعدد باشه. از یه جایی به بعد، همونطور که صعود به سمت به نقطه اوج رو تجربه کرده، نوعی پایین اومدن و یا حتی سقوط رو هم تجربه میکنه.
در مطالب رزی بارها به تاریخ اشاره کردیم و الان هم دوباره ازش استفاده میکنیم. اگه فقط همین تاریخ معاصر ورزشکاران بزرگ و موفق رو مطالعه کنین، میبینین که خیلی از اونها بعد از رسیدن به موفقیت  معنی و مفهوم ادامه مسیر و زندگی رو گم کردن و به سمت تباهی رفتن، اعتیاد، تنهایی، افسردگی و یا حتی خودکشی به سراغشون اومده. فراموش نکنین که این آدمها، روزی بسیار بسیار قدرتمند بودن و تونستن افتخاری رو کسب کنن. اما بعد از اون مرحله، نتونستن راهی برای ادامه زندگی خودشون پیدا کنن و سردرگم شدن.
نکته اول: در برنامه ریزی برای رسیدن به هدف، زمانبندی و اتفاقات بعد از رسیدن به اون رو ببینین
نکته دوم : آموزش این دو نکته خیلی زیاد به شما کمک خواهند کرد. البته که قرار نیست همه آدمها قهرمان المپیک و فضانورد و پروفسور باشن اما با کمی دقت میبینین که آدمهای بزرگ و موفق از یه جایی به بعد اون چه انجام میدن، اینه که به دیگران آموزش میدن.
فرض کنیم که شما برای داشتن آرامش، برطرف کردن نیازهای خودتون و خانواده، تحصیل و کار و برقراری آرامش در زندگی، موفق بودین و تونستین راهی رو برای خودتونن بسازین و موفق هم بشین. تنها چیزی که میتونه بعد از اون شما رو به زندگی حقیقی پیوند بده، آموزش هست که میتونه حداقل به عزیزان و نزدیکان شما باشه.
اگر موفقیت های شما، بزرگتر و چشمگیرتر باشن و اونها افتخار به حساب بیان، تعداد آدمهایی که با خودندن خاطرات شما و مطالعه روشهای شما در راه رسیدن به پیروزی، میتونن از شما یاد بگیرن، به مراتب بیشتر خواهند شد.
زندگی دارای فاکتورهای دوگانه هست، زیبایی و زشتی، جوانی و پیری، سلامتی و بیماری و اوج و افول. اون چه که شما رو به زندگی حقیقی پیوند میده دونستن این دوگانگی و قبول کردن اونها هست و این که برای اونها برنامه‌ریزی کنین و از یه جایی به بعد آموزش دادن رو در مسیر خودتون قرار بدین.
 
تا همیشه با حقیقت زندگی

http://www.instagram.com/rosi.group
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها