به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ ساعت ۲۱:۴۹
کد مطلب : ۴۶۱۵۸۰

نومیدی از مذاکرات؛ رئیس موساد قطر را ترک کرد

گروه بین‌الملل: ‌گزارش‌ها حاکی از بی‌نتیجه ماندن دور جدید مذاکرات آتش‌بس در غزه است که امروز در دوحه آغاز شده بود. دیوید برنع، رئیس سازمان اطلاعات و عملیات ویژه اسرائیل (موساد) قطر را ترک کرده است. ​​​​​​​
نومیدی از مذاکرات؛ رئیس موساد قطر را ترک کرد
به گزارش سی‌‌ان‌ان، ماجد انصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر به رسانه‌ها گفت رئیس موساد پس از گفت‌وگو با میانجی‌گران در خصوص آتش‌بس احتمالی و آزادی گروگان‌ها، دوحه را ترک کرده است. به گفته نصاری «مذاکرات فنی درباره آتش‌بس احتمالی ادامه دارند اما رسیدن به توافق نزدیک نیست». یک هیئت دیپلماتیک چین پس از سفر به اسرائیل به قطر رفته و با اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس دیدار کرده بود. در همین حال، قرار است آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در هفتمین سفر خود به خاورمیانه پس از جنگ غزه، به عربستان و مصر سفر کند تا رایزنی‌ها برای رسیدن به یک توافق را سرعت ببخشد.
بلینکن در مانیل، پایتخت فیلیپین و پیش از سفر به خاورمیانه به خبرنگار بی‌بی‌سی گفت تمام جمعیت غزه «به‌شدت از کمبود مواد غذایی» رنج می‌برند. بلینکن در یکی از صریح‌ترین اظهارنظرها در مورد ابعاد بحران انسانی در سرزمین‌های فلسطینی گفت که اسرائیل وظیفه دارد تامین نیازهای ساکنان غزه را در اولویت قرار دهد.
شب گذشته جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در اولین گفتگوی خود در یک ماه گذشته با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل بار دیگر از تصمیم به حمله زمینی به شهر رفح انتقاد کرد وآن را «اشتباه» خواند.
در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر از نقاط مختلف نوار غزه به شهر رفح پناه برده‌اند و آقای نتانیاهو چند بار تاکید کرده است که ارتش اسرائیل برای نابودی حماس به آن حمله زمینی خواهد کرد.
 
برچسب ها: نوار غزه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها