به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۰ - ۱۸:۳۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۶۰۵۹۷

حمله به ۴۵۰۰ هدف حزب‌الله در لبنان و سوریه 

حمله به ۴۵۰۰ هدف حزب‌الله در لبنان و سوریه 
گروه بین الملل: ارتش اسرائیل اعلام کرد که در پنج ماه گذشته و از زمان آغاز جنگ غزه، حدود چهارهزار و ۵۰۰ هدف متعلق به گروه حزب‌الله را در لبنان و سوریه هدف قرار داده است.
به گفته ارتش اسرائیل، در نتیجه این حملات ۳۰۰ نفر از اعضای این گروه  کشته و بیش از ۷۵۰ نفر زخمی شده‌اند.
ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای ، اعلام کرد که این اهداف از زمین و هوا مورد اصابت قرار گرفته‌اند و شامل «تاسیسات ذخیره سلاح، ساختارهای نظامی در نظر گرفته شده برای فعالیت‌های تهاجمی حزب‌الله و مراکز فرماندهی و کنترل عملیاتی» این گروه بوده است.
بر اساس این بیانیه، «پنج فرمانده ارشد در میان کشته‌شدگان بودند و ده‌ها مرکز  که موشک‌های زمین به زمین و موشک‌های ضد تانک را به سمت اسرائیل هدایت یا شلیک می‌کردند، هدف قرار گرفتند.»اسرائیل می‌گوید این حملات در پاسخ به «حمله‌های حزب‌الله علیه غیرنظامیان و مناطق مسکونی در شمال اسرائیل» صورت گرفته است.
این بیانیه پس از آن صادر شد که یک منبع امنیتی لبنانی گفت که حملات اسرائیل به شرق لبنان در اوایل روز سه‌شنبه و همزمان با افزایش تبادل آتش بین اسرائیل و حزب‌الله ، باعث کشته شدن یک نفر شده ‌است.
همچنین  ارتش اسرائیل اعلام کرد دو هدف زیرساختی نظامی حزب‌الله لبنان را در سوریه هدف قرار داده است.ارتش اسرائیل مدعی شده این حمله بر اساس اطلاعات دقیقی انجام شد و زیرساخت‌ها را هدف قرار داده ‌است.
ارتش می‌گوید اجازه هیچ‌گونه اقدامی که به استقرار حزب الله در جبهه سوریه منجر شود، نخواهد داد.
حزب‌الله که متحد گروه  حماس محسوب می‌شود، از روز ۱۶ مهر، یک روز پس از آغاز جنگ غزه، تقریبا به طور روزانه با اسرائیل تبادل آتش داشته است.
این درگیری‌ها بیشتر محدود به مناطق مرزی بوده، اما اسرائیل طی هفته‌های اخیر چند بار مواضع حزب‌الله در عمق خاک لبنان را نیز هدف قرار داده که همین امر بیم تبدیل این درگیری‌ها به یک جنگ تمام عیار را افزایش داده است.
شهر بعلبک در دره بقاع که پایگاه حزب‌الله در مرز سوریه به حساب می‌آید، در دو هفته اخیر دست‌کم دو بار مورد حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت که طی این حملات سه تن از اعضای حزب‌الله کشته شدند.
حزب‌الله بارها تاکید کرده که حملات خود به اسرائیل را تا زمان برقراری آتش‌بس در غزه ادامه خواهد داد. اما وزیر دفاع اسرائیل اخیرا گفته که آتش‌بس احتمالی در غزه شامل حزب‌الله نمی‌شود و اسرائیل همچنان تلاش خواهد کرد تا حزب‌الله را چه با زور و چه با دیپلماسی از جنوب لبنان عقب براند.
از زمان آغاز جنگ، حداقل ۳۱۹ نفر، عمدتاً از نیروهای حزب الله و همچنین حداقل ۵۴ غیرنظامی، در لبنان کشته شده‌اند.
بر پای این گزارش، در اسرائیل نیز ۱۰ سرباز و هفت غیرنظامی کشته شده‌اند.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها