به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۹:۴۷
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۸۲۵۵۷
تلگرام: اختلال در سرویس، کار ما نیست

وزیر ارتباطات فیلترینگ تلگرام را تکذيب كرد

گروه سياسي: این روزها دسترسی به شبکه اجتماعی موبایلی تلگرام که محبوبیت فراوانی در ایران یافته با اختلالاتی روبرو شده و این موضوع زمینه ساز شایعات فراوانی گشته و در وهله اولیه انسداد این شبکه مجازی در ایران به اذهان کاربران تلگرام متبادر می‌شود.
وزیر ارتباطات فیلترینگ تلگرام را تکذيب كرد
به گزارش سايت خرداد، این روزها مراجعه کنندگان به شبکه اجتماعی تلفن همراه تلگرام با قطع و وصل این شبکه و عدم دسترسی سهل الوصول به آن روبرو هستند و خبری در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که طی آن انگشت اتهام به سوی وزارت ارتباطات گرفته شده و از قصد دولت و وزارت ارتباطات برای فیلترینگ این شبکه اجتماعی پرطرفدار سخن گفته می شود.

دولتی که همواره اعلام کرده مخالف ایجاد محدودیت در شبکه های اجتماعی است و به نظر می رسد شیطنتی در ارسال این خبر در راستای تخریب وجه دولت در میان کاربران شبکه های اجتماعی در دستور کار تخریب گران دولت قرار گرفته است. وزیر ارتباطات دکتر محمود واعظی در پاسخ به انتشار شایعات و خبر سازی های جعلی در خصوص انسداد تلگرام از سوی دولت و در راستای اطمینان خاطر مخاطبان پاسخی را در صفحه اختصاصی خود در یکی از شبکه اجتماعی داخلی انعکاس داده است:

دوستان سلام؛
متاسفانه در شبکه های اجتماعی شایعاتی در خصوص محدودیت یا فیلتر شدن شبکه اجتماعی تلگرام توسط وزارت ارتباطات منعکس شده است. این مطالب صرفا شایعه بوده و به هیچ وجه واقعیت ندارد. بنده و همکارانم در وزارت ارتباطات هیچ برنامه ای برای محدودسازی شبکه های اجتماعی نداریم و به کاربرد این شبکه ها در زندگی روزمره واقفیم و در طی این مدت همواره پیگیر تداوم فعالیت شبکه های اجتماعی نیز بوده ایم. در ضمن از کاربران عزیز تقاضا دارم تا حصول اطمینان نسبت به یک خبر، از انتشار و ارسال آن در شبکه های اجتماعی و ارتباطی خودداری نمایند تا اینگونه شایعات کمتر فضای نشر در جامعه داشته باشند.

تلگرام: اختلال در سرویس، کار ما نیست

در حاليكه وزير ارتباطات، سخنگوی مخابرات و همچنین شرکت زیرساخت هرگونه تصمیم برای فیلترینگ این شبکه اجتماعی را تکذیب کرده اند؛ اکانت رسمی تلگرام اعلام کرد که برخی آی اس پی های ایرانی سرعت دسترسی کاربران به این شبکه اجتماعی را مختل کرده‌اند. در گزارش بخش فنی تلگرام امده که هیچ مشکلی در پشتیبانی کاربران ایرانی وجود ندارد.

حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ۰۹:۰۸
قضیه کی بود کی بود من نبودمه !
خود شرکت تلگرام داره اعلام کرده ISP های ایرانی سرعت دسترسی به برنامه را محدود کردن.حالا پیدا کنید مقصر اصلیو ! بابا اینجا دکل 40 متری گم میشه دیگه پهنای باند که مجازیه جای خود داره! (311876)
خرم سلطان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۰۹ ۱۰:۳۵
کی بود ؟کی بود؟ من نبودم (311890)