به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۴ - ۱۸:۵۷
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۶ ساعت ۲۱:۱۲
کد مطلب : ۳۵۹۹۶

ترکیه: رفراندوم کریمه غیرقانونی است

گروه بين الملل: وزیر خارجه ترکیه ضمن اشاره بر اینکه، تمامیت ارضی اوکراین یک اصل می باشد، اظهار داشت، رفراندوم اوکراین از نظر نقض تمامیت ارضی اوکراین و عدم همسویی با چهارچوب قانون اساسی و حقوق بین المللی، غیرقابل قبول می باشد.
به گزارش حریت؛ احمد داووداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در پی دیدار و گفتگو با مصطفی کئریم اوغلو رئیس اسبق مجلس ملی کریمه، به تمامیت ارضی اوکراین تاکید ورزید. داووداوغلو ضمن اشاره براینکه، تمامیت ارضی اوکراین یک اصل می‌باشد، اظهار داشت، رفراندوم اوکراین از نظر نقض تمامیت ارضی اوکراین و عدم همسویی با چهارچوب قانون اساسی و حقوق بین المللی، غیرقابل قبول می‌باشد.

داووداوغلو با تاکید براینکه، اوکراین شریک استراتژیکی ما بوده و در چهارچوب این شراکت، چنان تمامی همسایگانمان، موضعمان در مورد تمامیت ارضی اوکراین نیز یک اصل می باشد، گفت: ترکیه بعنوان عضو ناتو، بعنوان نامزد عضویت در اتحادیه اروپا و بعنوان کشوری که با روسیه همکاری عمیقی دارد، براین عقیده است که در مورد سرنوشت کشور دوستی چون اوکراین، باید سخنان تمامی مردمان این کشور را معتبر دانسته و همه در این روند شرکت جویند. همه باید برای صلح، آرامش و سعادت اوکراین، در چهارچوب اصول اساسی گردهم بیایند.