به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۷ - ۰۸:۳۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۲/۲۴ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۴۱۹۱۹

ترکیه: نجات 6 معدنچی پس از 18 ساعت

گروه بين​الملل: شش نفر از کارگرانی که در معدن ذغال سنگی در منطقه ˈ سوماˈی استان ˈ مانیساˈی ترکیه گرفتار شده بودند ، پس از 18 ساعت نجات یافتند.
ترکیه: نجات 6 معدنچی پس از 18 ساعت
به گزارش رسانه های محلی ترکیه، گروه های امداد و نجات اعزامی به منطقه سوما ، 6 نفر از کارگران را که در این معدن و در زیر آوار گرفتار شده بودند، نجات و به بیمارستان منتقل کردند.براساس گزارش های دریافتی، شمار دیگری از کارگران هم اکنون در این معدن زیر آوار گرفتار هستند. تانر یلدیز وزیر انرژی و منابع طبیعی ترکیه که پس از وقوع حادثه به منطقه اعزام شده است از افزایش شمار کشته شدگان ابراز نگرانی کرده بود.

تلفات معدن ترکیه به 232 تن رسید
 رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه شمار کشته‌شدگان حادثه انفجار در معدن شهر سوما را 232 تن اعلام کرد.  در این حادثه که در یکی از معادن غرب ترکیه اتفاق افتاد اتصال برق موجب وقوع انفجار مهیبی شد و تاکنون کشته شدن 232 کارگر معدن بر اثر آن تایید شده است.

به گفته مقامات ترکیه، این حادثه از وخیم ترین سانحه در نوع خود در این کشور به حساب می آید و گمان می رود همچنان بیش از 300 کارگر داخل معدن محبوس باشند. به گزارش  حوریت دیلی نیوز، نخست وزیر ترکیه در پی این حادثه سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.
مرجع : ايرنا