به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ - ۱۰:۲۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۱ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب : ۴۴۹۸۵۲

حضور غیرمنتظره پسر جو بایدن در کنگره

حضور غیرمنتظره پسر جو بایدن در کنگره
گروه بین الملل: حضور غیرمنتظره هانتر بایدن، پسر رئیس‌جمهوری آمریکا، در جلسه  کمیته نظارتی کنگره که قرار بود برای در نظر گرفتن «تدابیر تنبیهی» به علت «سرپیچی او از احضاریه کنگره» مشورت کنند، نمایندگان جمهوری‌خواه را شگفت‌زده کرد.
این کمیته مجلس نمایندگان قرار بود درباره نحوه برخورد با هانتر بایدن به علت پاسخ رد دادن او به احضاریه کنگره تصمیم‌گیری کند که به یک باره هانتر بایدن به همراه وکیل خود وارد جلسه شد و بدون این که سخنی بگوید مقابل نمایندگان جمهوری‌خواه نشست.
تصاویر ورود ناگهانی هانتر بایدن به داخل جلسه کمیته نظارتی مجلس نمایندگان که اکثریت آن در دست جمهوری‌خواهان است بلافاصله مورد توجه دوربین‌های خبری قرار گرفت و روی آنتن‌ها رفت.
جمهوری‌خواهان که متهم به «استفاده سیاسی» از اتهامات قضایی هانتر بایدن برای تحت شعاع قراردادن کارزارهای انتخاباتی پدر او، جو بایدن، هستند به نظر می‌رسید از اقدام غیرمنتظره  فرزند او عصبانی شدند و برخی از آنها همچون نانسی میس، هانتر بایدن را متهم به سودبردن از منصب پدرش در کاخ‌سفید کرد و گفت او از «مزایای سفید» بهره می‌برد.
این نماینده جمهوری‌خواه ایالت کارولینای جنوبی گفت: «من فکر می‌کنم هانتر بایدن همین حالا و الان باید بازداشت شود و به زندان برود. جامعه ما بر اساس قانون و این اصل بنا شده که قوانین برای همه یکسان است فارغ از این که نام فامیل شما چه باشد».
هانتر بایدن که با چند اتهام قضایی از جمله خریداری سلاح در حالی که رسما تحت درمان اعتیاد بوده روبروست، دقایقی بعد و زمانی که مارجری تیلور گرین، یکی دیگر از نمایندگان جمهوری‌خواه تندرو و نزدیک به دونالد ترامپ می‌خواست سخنان خود را آغاز کند، برخاست و جلسه کنگره را ترک کرد که این کار او مجددا موجب تحرک دوربین‌ها و همهمه در راهروهای کنگره شد.
کمیته نظارتی مجلس نمایندگان کنگره آمریکا درصدد است  برای عدم حضور هانتر بایدن در جلسه پرسش و پاسخی که رسما برای آن از کنگره احضاریه دریافت کرده بود، تصمیم‌گیری کند. این نخستین گام برای ارسال این موضوع به صحن علنی مجلس نمایندگان و تصمیم گیری نهایی در این باره است.
اما با حضور ناگهانی او در این جلسه که به نوعی می‌تواند «تناقض در ادعای نمایندگان کنگره مبنی بر عدم تمایل او برای حاضر شدن در برابر کنگره» را در ذهن متبادر کند، ممکن است فشار اذهان عمومی را روی اعضای این کمیته قرار دهد.
هانتر بایدن سال گذشته و در جریان روند مقدماتی استیضاح پدرش، جو بایدن، از کنگره احضاریه دریافت کرده بود که در جلسه استماع کمیته رسیدگی به این موضوع حاضر شود و در ارتباط با فعالیت‌های تجاری و کسب ثروت خود توضیح دهد.
او در ماه نوامبر گذشته به کنگره اطلاع داد که تنها در صورت علنی برگزار شدن جلسه در آن شرکت خواهد کرد. او از طریق وکلایش گفته بود که می‌خواهد جلسه علنی برگزار شد تا «قضایا برای همه روشن شود».
اما جمهوری‌خواهان با علنی برگزار شدن این جلسه مخالفت کردند و هانتر بایدن هم در اقدامی نادر در تاریخ احضاریه شخصا مقابل ساختمان کنگره حاضر شد و مقابل دوربین‌های خبری مدعی شد که جمهوری‌خواهان در کنگره با «دستکاری در واقعیات» به دنبال استفاده سیاسی از اتهامات علیه او هستند و خواستار تحقیق و تفحص رسمی در این باره شد.
هانتر بایدن - ۵۳ ساله - و وکلایش نمایندگان جمهوری‌خواه کنگره را متهم می‌کنند که به دنبال استفاده از اتهامات قضایی او برای بدنام کردن پدرش هستند.
با توجه به آغاز سال میلادی جدید که همراه با انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر امسال است انتظار می‌رود دو حزب اصلی ایالات متحده - دموکرات و جمهوری‌خواه - موضوعات قضایی و اتهام‌های «فساد و قانون‌شکنی» متعددی علیه یکدیگر طرح کنند.
هانتر بایدن علاوه بر «اتهام خرید و مالکیت غیرقانونی سلاح» از سوی دادستان‌ها در آمریکا با اتهاماتی مالیاتی هم روبروست که دومین پرونده کیفری علیه پسر رئیس جمهور آمریکا محسوب می‌شود و اکنون در جریان رسیدگی قضایی است.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها