به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ - ۲۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۸ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۴۴۹۴۶۳

توافق رهبران کنگره بر سر بودجه دولت آمریکا

توافق رهبران کنگره بر سر بودجه دولت آمریکا
گروه بین الملل: رهبران کنگره بر سر بودجه سال ۲۰۲۴ و پرهیز از تعطیلی دولت به توافق رسیده‌اند.
به گفته دفتر رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان بودجه ۱.۶ تریلیون دلاری شامل ۸۸۶ میلیارد دلار بودجه دفاعی و بیش از ۷۴۰ میلیارد دلار بودجه غیر دفاعی است.
با این حال ظاهرا اختلاف نظرهایی بر سر ارقام وجود دارد.این توافق حالا باید به تایید مجلس نمایندگان و سنای کنگره برسد.اعضای کنگره آمریکا برای نهایی کردن این بودجه و پرهیز از تعطیلی بخش از فعالیت‌های دولت تنها دو هفته وقت دارند.
بر اساس بیانیه حکیم جفریز و چاک شومر، رهبران اقلیت دموکرات در مجلس و سنا، رقم توافق شده برای بودجه غیردفاعی ۷۷۲ میلیارد دلار است.
مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان با اعلام این توافق در نامه‌ای به همکاران خود اذعان کرده است که ارقام مورد توافق «همه را راضی نخواهد کرد و تا آنقدری که بسیاری می‌خواستند بودجه را کاهش نخواهد داد.»
جمهوری‌خواهان خواستار عدم افزایش بودجه دولت و کاهش بودجه برخی از برنامه‌های آن بودند.
توافق شامل محفوظ ماندن برنامه‌های حمایتی درمانی مورد نظر دموکرات‌ها می‌شود.
در بیانیه مشترک رهبران اقلیت دموکرات کنگره آمده است که این توافق «راه را برای اقدام کنگره در هفته‌های پیش رو جهت تخصیص بودجه لازم برای مردم آمریکا و جلوگیری از تعطیلی دولت هموار می‌کند.»
در همین حال جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفته است این توافق کشور را «به پرهیز از تعطیلی بی‌دلیل دولت نزدیک‌تر می‌کند و از اولویت‌های مهم ملی حفاظت می‌کند.»
قرار است قانون‌گذاران  مذاکرات خود را از سر بگیرند. آنها تا ۱۹ ژانویه برای تامین و تخصیص بودجه برنامه‌هایی مانند حمل و نقل،‌ مسکن و انرژی فرصت دارند.
تعطیلی دولت اغلب زمانی روی می‌دهد که مجلس نمایندگان و سنای آمریکا نتوانند پیش از آغاز سال مالی در اکتبر هر سال بر سر ۳۰ درصد از بودجه فدرال توافق کنند.
در حالی که جمهوری‌خواهان اکثریت را در مجلس نمایندگان در دست دارند و دموکرات‌ها در سنا یک کرسی جلوترند، هر گونه طرحی برای بودجه باید از حمایت هر دو حزب برخوردار باشد.
در ماه‌های گذشته تلاش‌های مکرر برای تصویب بودجه با چالش جناح راست جمهوری‌خواهان روبرو شده بود.این در حالی است که لایحه‌ای جداگانه که شامل ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکراین می‌شود هنوز تایید نشده است و کنگره کماکان به دلیل اختلاف نظر بر سر سیاست مهاجرتی دولت به اجماع نرسیده است.برخی جمهوری‌خواهان می‌گویند هرگونه کمک بیشتر به ضرر منافع آمریکا خواهد بود.
از آغاز جنگ روسیه در اوکراین تا کنون، کنگره با بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک نظامی،‌ انسان‌دوستانه و اقتصادی به اوکراین موافقت کرده است.مذاکره درباره کمک امنیتی بیشتر به اسرائيل در تلاش این کشور برای نابود کردن حماس نیز در کنگره ادامه دارد.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها