به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ - ۲۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ساعت ۱۴:۵۴
کد مطلب : ۴۵۱۹۶۹

آزمون آزمایشی نیرویی محرک برای کنکوری‌ها!

گروه دانش: شاید شمایی که زمان ارزشمند خود را برای مطالعه این مطلب صرف می کنید از اولیای مسئولیت پذیر و دل نگران برای آینده فرزند دانش آموزتان باشید و یا خود، دانش آموز کنجکاوی می باشید که در جست و جوی نتایج و تاثیرات آزمون های آزمایشی بر نتایج کنکور بوده و خواهان روشن شدن این مسئله می باشید که آیا واقعا آزمون آزمایشی نیرویی محرک برای کنکوری ها هست و یا خیر؟
آزمون آزمایشی نیرویی محرک برای کنکوری‌ها!
شاید شمایی که زمان ارزشمند خود را برای مطالعه این مطلب صرف می کنید از اولیای مسئولیت پذیر و دل نگران برای آینده فرزند دانش آموزتان باشید و یا خود، دانش آموز کنجکاوی می باشید که در جست و جوی نتایج و تاثیرات آزمون های آزمایشی بر نتایج کنکور بوده و خواهان روشن شدن این مسئله می باشید که آیا واقعا آزمون آزمایشی نیرویی محرک برای کنکوری ها هست و یا خیر؟ ما برای نهایی کردن تصمیم شما اینجا هستیم تا با مطالب مفید خود پرونده ی دغدغه های شما را حول این ماجرا برای همیشه بسته و مهر تاییدی بر تصمیم درست شما بزنیم، با ما همراه باشید.

آزمون آزمایشی شرایطی برای کسب تجربه
بی شک بارها این اتفاق برای شما پیش آمده که با افرادی برخورد می کنید که بار علمی خوبی داشته و در تمام دوره های تحصیلی خود همواره از لحاظ درسی ذهنی آماده و فعال داشتند و بر کسی پوشیده نیست که این افراد تلاش های مستمر نشان داده و فعالیت های روزانه خود را نیز همواره با شرایط تحصیلی خود هماهنگ می کردند تا کوچکترین لطمه ای به درس و برنامه درسی خود وارد نکنند.
اما از آنجایی که جو حاکم بر جلسه کنکور را تجربه نکرده اند درست در روز کنکور و سر جلسه روز بسیار ناموفقی را پشت سر می گذارند و قادر به بهره مندی از سطح علمی خود نمی شوند. دلیلی که بی بر و برگرد می توان برای آن اظهار کرد عدم تسلط این افراد بر شرایط کنکور می باشد. زیرا عواملی مانند مدیریت زمان، مدیریت هیجانات، حفظ تمرکز و ... از مهارت هایی می باشد که تنها می توان در جلسات شبه کنکور کسب کرد.

افرادی که در آزمون های آزمایشی شرکت می کنند این تجربیات گرانبها را به ندرت و پله پله در آزمون های آزمایشی کسب می کنند و با نکات مختلف تست زنی انس گرفته و استرس غول آسای کنکور برای آن ها رفع می شود تا جایی که سر جلسه کنکور تنها استرس جزئی را تجربه می کنند زیرا بارها و بارها به دلیل آزمون های آزمایشی شرایط موجود را تجربه کرده و در نحوه اداره آن تجربیات مهمی کسب کرده اند، ولی برای افراد دیگر این موضوع طور دیگری رقم می خورد. بهترین آموزشگاه کنکور در کرج دقیقا طبق همین استانداردها، دانش آموزان خود را برای رقم زدن سرنوشت خود آماده می کنند.

مهیا بودن یک برنامه جامع درسی
همانطور که مستحضر هستید یک کنکوری باید برای آزمون تعداد قابل توجهی کتاب آماده کند که قطعا این حجم از مطالب را نمی توان بدون داشتن برنامه جامع به صورت اصولی به اتمام رساند. آموزشگاه کنکور تهران با ارائه ی برنامه جامع و استاندارد در جهت طبقه بندی دروس و تست زنی های مکمل کمک شایانی را به کنکوری ها می رساند و این سیستم بطور قطع، سالیان سال برای دانش آموزان مختلف بکار گرفته شده و نتیجه بخش بوده است.
این درحالیست که تمامی دانش آموزان تجربه این را داشتند که بدون برنامه صحیح و اصولی با شروع یک کتاب دیگر تمام مطالب کتاب قبلی به مرور فراموش می شد و یا تسلط لازم را از دست می دادند و قادر به مدیریت همزمان مطالب نبودند. ولی برنامه ای که آموزشگاه کنکور در اختیار کنکوری ها قرار می دهد باعث می شود دانش آموز حین یادگیری نکات یک کتاب، بصورت مقطعی و مرتب مطالب کتاب قبلی را نیز مرور کرده و به ملکه ذهن خود تبدیل کنند. که فواصل صحیح و زمانبندی استاندارد این مرور و تست زنی چیزی است که باید از یک مشاور خبره و موفق در بهترین آموزشگاه کنکور در ایران بخواهید!

وجود جامعه آماری قابل توجه در آزمون آزمایشی
جامعه آماری زمانی اهمیت خود را آشکار می کند که شما بخواهید توانایی و سطح علمی خود را با افراد دیگر مورد قیاس قرار دهید. برای درک این موضوع بهتر است به این مثال توجه کنید: فرض کنید شما رتبه اول مدرسه خود هستید و جایگاه بالایی در مقایسه با دانش آموزان مدرسه خود دارید ولی زمانی که در آزمون های آزمایشی شرکت می کنید شاهد افت شدید رتبه خود می باشید که این ممکن است در ابتدا شوک بزرگی برای شما وارد کند.
با گذشت زمان این مسئله برای شما ملموس می شود و شما درک خواهید کرد که در آزمون های آزمایشی به دلیل حضور تعداد بالایی از کنکوری ها عرصه رقابت واقعی برای شما فراهم شده و توانایی افراد حاضر در آزمون از سطح علمی مدرسه شما بسیار فراتر رفته است. اینجا دیگر رتبه معنای خود را از دست می دهد و چیزی که تمام افراد برای آن تلاش می کنند ارتقای تراز در نتیجه می باشد.
بنابراین جامعه آماری بالا این امکان را فراهم می کند که رتبه کنکور واقعی شما با توجه به تراز کسب شده قابل حدس باشد. آزمون آزمایشی یک شبیه سازی نزدیک به واقعیت کنکور است که برای تشخیص جایگاه شما در کنکور موثر واقع می گردد و در صورت کسب نتیجه ی غیر قابل قبول، نیروی پیشرانه ای می شود که دانش آموزان تلاش خود را برای دریافت نتیجه مورد نظر بیشتر کنند.

بهترین آموزشگاه کنکور کرج

تقویت انگیزه توسط آزمون های آزمایشی
زمانی که شما تصمیم به شرکت در کنکور را دارید باید مدت زمانی حدود 10 ماه را بصورت مرتب طبق برنامه درسی پیش رفته و همواره سطح انرژی خود را حفظ کنید. اگر بخواهیم واقع گرایانه به موضوع بنگریم در برخورد با دانش آموزانی که در سنین حساس قرار دارند حفظ انگیزه و انرژی واقعا امری دشوار می باشد. چرا که در تمام این مدت 10 ماهه، شما هیچ دید و تصوری نسبت به نتیجه تلاش خود ندارید و نتیجه ملموسی را دریافت نکرده اید. شرکت در آزمون آزمایشی آموزشگاه های کنکور این دید را به شما خواهد داد که مقدار تلاشی که نسبت به ماه های قبل اضافه تر داشته اید به چه میزانی بر رشد تراز آزمون شما تاثیر داشته است و این به خودی خود عاملی بر حفظ انگیزه شما در طول مسیر تحصیل خواهد بود.
کارنامه ای که شما با شرکت در آزمون دریافت می کنید در هر دو حالت خوب و یا بد، محرکی بر ادامه قدرتمند مسیر خواهد بود چرا که اگر نتیجه خوبی دریافت نکردید و شاهد افت تراز خود بودید، این امکان برای شما فراهم می باشد که از فرصت های باقیمانده به نحو احسن بهره ببرید و اشتباهاتی که داشته اید را اصلاح نموده و طبق برنامه استاندارد دوباره تلاش خود را هدفمند کنید. این اصلاح اشتباهات نیز با تحلیل نتیجه آزمون برای شما فراهم می باشد که در نهایت مشاور شما در بهترین آموزشگاه کنکور تهران با ارائه ی راهکار درست به رفع ایرادات شما اقدام خواهد کرد، زیرا با اصرار بر یک روش نادرست هرگز نمی توانید نتیجه دلخواه را کسب کنید.

اجبار نهفته در عملکرد بهترین آموزشگاه کنکور در تهران
از پارامترهای مهم که در عملکرد دانش آموزان بسیار موثر بوده است همین مسئله ی اجبار می باشد. با حضور در آموزشگاه های کنکور و دریافت برنامه جامعه درسی شما ناخودآگاه خود را ملزم می دانید که هرطور شده  برنامه تحویل گرفته را پیش برده و خود را برای آزمون بعدی آماده کنید. و حتی در صورت ناکافی بودن این مورد برای انجام به موقع برنامه، روبرو شدن با مشاور حاضر در آموزشگاه در زمان تحلیل نتایج آزمون و تراز، قطعا این اجبار نامحسوس را به دانش آموز وارد می کند تا خود را موظف به انجام برنامه جامع درسی بداند.
همین مسائل به ظاهر کم اهمیت نتیجه شگرفی را در آزمون اصلی کنکور نشان می دهد. همانطور که همه ما اطلاع داریم اکثریت قریب به اتفاق رتبه های برتر، پای ثابت انواع آزمون های آزمایشی و تحلیل نتایج قدم به قدم خود بوده اند و با اصلاح اشتباهات موجود در عملکردشان با کمک پرسنل بهترین آموزشگاه کنکور در تهران، زمینه ساز جرقه ی موفقیت خود شده اند.

بهترین آموزشگاه کنکور در کرج

کلام آخر
سعی ما در این مطلب بر این بود که نکات روانشناسی نهفته در آزمون های آزمایشی و تاثیر آموزشگاه های کنکور را بررسی کرده و با مدارک و شواهد موجود و با توجه به تجربه ای که طی سالیان شاهد بوده ایم ثابت کنیم که آزمون آزمایشی نیرویی محرک برای کنکوری ها می باشد. پس اگر خود دانش آموزی در شرف این آزمون حساس و یا صاحب فرزند کنکوری می باشید، توصیه ی ما این است که با توجه به مطالب بررسی شده در مقاله از شرایط خوب آموزشگاه های کنکور غافل نشوید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها
پربحث‎ترين مطالب و خبرها